Yin i Yang /Besmrtnost bića sa svetih planina !



Polazno stanovište svih taoističkih vjerskih pokreta jeste da je Tao početak i izvor svih stvari.Vrhunski Tao u svom manifestovanom obliku,stalan i nepromjenjiv,smatra se prvim u nizu stvaralačkih pokretača.Po jednoj tipičnoj formuli,ovaj manifestovani Tao u stanju iskonskog haosa stvara dah sto dalje kretanjem stvara aktivni princip yang a mirovanjem neaktivni yin.

Iz interakcije ova dva osnovna načela nastaje pojavni svijet koji je razliku od Taoa relativan i promjenjiv.

Preko Yina i Yanga Tao neprestano stvara nove pojavne oblike ali nije sa njima identičan.Yin i Yang djeluju preko pet glavnih elemenata : drvo vatra zemlja metal i voda,koji stupaju u međusobne odnose i stvaraju neprestano promjenjivi svijet stvari.

 

 

 

Dijeljenjem na yin i yang nastaju raspadanje i smrt .Interakcija yina i yanga kroz pet stvari elemenata,najbolje se vidi u smjeni godišnjih doba.

Načelo yin neaktivnost (takođe i hladnoća,vlaznost,uspavanost i mrak),dominira tokom zimskih mjeseci dok načelo yang polahko dolazi do izrazaja,sve dok dakle bujanje vegetacije i stalna toplota ljeta ne oznace njegovu potpunu pobjedu nad yinom.Dostigavši svoj neki vrhunac yang ponovo polahko prepušta mjesto yinu i tako sve u kontinuiranim ciklusima.

U manifestovanom svijetu Teo se nalazi u stanju savršene kreativne harmonije dok je u manifestovanom svijetu ravnoteza narušena.u mikrokosmosu ljudskog tijela djeluju sile koje pokušavaju da dovedu čovjeka u iskušenje,spriječe njegovo stupanje sa Taoom i smanju mu vitalnost.Međutim smijer kretanja od zivota ka smrti tj.od yanga ka yinu moze se preokrenuti u kretanje od yina ka yangu tjod smrti ka zivotu što znaci da čovjek moze ostvariti stanje vječnog posjedovanja ovih mogućnosti koje karakterišu novorođeno dijete.

Besmrtnost svaćena ne kao očuvanje ovozemaljskog tijela,nego kao stanje novog,transedentnog bića zvanog chen-jen (sto zapravo znači “istinski čovjek”),a predstavlja vazan cilj za mnoge ljude.

Textovi koji predhode najranijim organizovanim taoističkim pokretima drugog stoljeća nove ere svjedpče o vjerovanju u postojanje besmrtnih bića,često prikazivanih u obliku ptica sposobnih da prelete ogromne razdaljine a koje zive na svetim planinama ili ostrvima hiljadama godina ne stareći i hrane se rosom ili čarobnim voćem.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.